Preduzetnički kutak, Opšte teme
Zašto LinkedIn? Prednosti za preduzeća i pojedince
LinkedIn, društvena mreža s više od 467 miliona korisnika, našla se u centru pažnje svakog pojedinaca. To je mesto gde se možete potpuno predstaviti sa svim svojim iskustvom, znanjem i veštinama.
Iako se na prvi pogled čini da je LinkedIn samo još jedna društvena mreža na kojoj ljudi „troše vreme“, to u ovom slučaju nije baš tako. Pomoću dobro kreiranog ličnog profila i umrežavanja s drugim korisnicima, kolegama i stručnjacima iz iste niše, svaki korisnik može postupno izgraditi online poslovni identitet. Istovremeno može biti povezan sa različitim grupama na mreži gde ima mogućnost produbljivanja svog znanja čitanjem stručnih članaka. Umrežavanje, branding, obrazovanje. Sve to je LinkedIn.
Zašto poslodavci podstiču svoje zaposlene da koriste LinkedIn?
Razlog je krajnje jednostavan; ako Vaša firma ima svoj LinkedIn profil i objavljuje vesti, linkove ka web stranicama, obaveštenja o promocijama i slično, onda je naravno jasno da ti postovi treba da dobiju što više lajkova, komentara i podela. I ko će biti prvi u redu da to učini? Vaši zaposleni! Uz njihovu pomoć možete postati vidljiviji na LinkedInu i stvoriti osećaj povezanosti, snage i kredibiliteta sa svojom ciljanom publikom.
Nakon što korisnik LinkedIna spomene na svom profilu da je trenutno ili je bio zaposlen u vašem preduzeću, pojaviće se logo Vaše firme kao i link ka profilu Vaše firme na LinkedIn-u.
Što je više zaposlenih aktivno uključeno u događaje, veća je vidljivost Vašeg brenda, a samim tim uvećava se i Vaša mreža poznanika.
Računajte na podršku svojih zaposlenih; Podstaknite ih da dele korisne informacije o Vašoj firmi ili proizvodima koji se nalaze na Vašoj web stranici. Aktivna rasprava u publikacijama može dovesti do stvarne male revolucije koja nadilazi granice LinkedIna i aktivira brainstorming sastanak u Vašoj kancelariji.
Zašto treba da ispunim svoj LinkedIn profil pametnim i detaljnim planom?
Kada neko pogleda Vaš profil na LinkedIn-u, to nije samo odraz Vas i Vaše kompetencije, već se povezuje i sa reputacijom Vaše firme. Naravno, svi mi želimo predstaviti sebe i kompaniju u kojoj radimo, u najboljem svetlu! U tome nema ništa loše, ako se istovremeno „družimo“ i podržavamo kolege koje to zaslužuju. Bilo to u obliku odobravanja (skill endorsement) ili pisanih preporuka možete se potruditi da istaknete znanja, veštine i kvalitetne poslovne osobine koje su kod Vaših kolega naizraženije.
Kada ste poslednji put čuli pohvalu za Vaš rad? Prekinite začarani krug i započnite isticanje pozitivnih osobina i znanja Vaših kolega. Garantujemo bolju atmosferu u kancelariji!
Kako do boljeg LinkedIn profila?
- Koristite svoje pravo ime i prezime (govorimo o poslovnoj mreži).
- Dodajte prikladnu fotografiju (bez fotografija sa odmora) na svoj profil.
- Naslov ne sme sadržati generalne opise.
- Opišite do sada svoje radno iskustvo: precizno, dosledno i jasno.
- Istaknite one veštine i znanja na koje ste ponosni.
- Preporučite znanja svojih kolega i pozovite ih da Vas preporuče. Brzo ćete dobiti potpuni popis svojih kompetencija.
- Pridružite se grupama iz područja koja Vas zanimaju i učestvujte u raspravama.
- Povežite se sa saradnicima, poznanicima, poslovnim partnerima.
- Budite aktivni! Da li ste pročitali nešto zanimljivo iz područja u kojem radite? Podelite svoje znanje i informacije sa drugima.
- Postanite sami izvor znanja, napišite post i objavite ga na LinkedIn-u.
Pouzdan. Stručan. Ljudski.
Cilj je da pomoću LinkedIn-a i firme i zaposleni budu svesni koje su njihove prednosti i koje su vrednosti. Pokažite svojim klijentima, kolegama i poslovnim partnerima da ste pouzdani i profesionalno izgrađeni. Budite ponosni na svoje znanje i ono što nudi Vaše poslovanje. Pokažite da ste tim koji se drži zajedno i koji uživa podeliti svoje znanje.
Anja Kenk – Datalab digitalni marketing
„Vodim brigu o web stranicama, društvenim medijima, oglašavanju … Vjerujem u kreativnost i kako bi korisnici mogli uspješno uhvatiti mrežu ako im pružimo prave informacije u pravo vrijeme“.