, ,

Uloga oblaka i ERP sistema u katastrofi

15 Sep 2023

Sve češće smo svedoci prirodnih katastrofa koje imaju razorne posledice za zajednicu, preduzeća i pojedince.
Nedavno su se u Sloveniji desile neke od najgorih poplava u poslednjih godina, koje su prouzrokovale ogromnu štetu imovini, infrastrukturi i poslovanju preduzeća. Još uvek nismo zaboravili ni Obrenovac ali i druge prirodne nedaće koje se svakodnevno dešavaju u svetu i kod nas.

U takvim nepredvidivim situacijama ključno je da preduzeća unapred adekvatno budu pripremljena za suočavanje s posledicama i da osiguraju što neometaniji rad čak i u teškim vremenima. U ovom tekstu istražićemo kako cloud rešenja mogu pomoći preduzećima u potencijalnoj prirodnoj katastrofi da ona ne postane katastrofalna i za samo poslovanje preduzeća.

Iako se preduzeća koja su pretrpela ozbiljne posledice prirodnih katastrofa možda ne mogu odmah osloniti samo na ERP sistem, on i dalje doprinosi koracima koji pomažu bržoj obnovi poslovanja. Prilagođavanje, inovacija i korišćenje alternativnih tehnoloških rešenja ključni su za održavanje kontinuiteta poslovanja u ovim izuzetno zahtevnim trenucima.

1. Uspostava sigurnosne kopije u oblaku

Nedavne poplave su pokazale koliko brzo može doći do gubitka podataka i informacija. Provajderi ERP sistema u oblaku omogućavaju sigurno čuvanje podataka na udaljenim serverima, čime se osigurava zaštita od gubitka podataka u slučaju lokalnih nesreća poput poplava, požara ili krađe. Sistem automatski redovno pravi sigurnosne kopije i omogućava brzu obnovu podataka, što je ključno za daljnje poslovanje preduzeća.

2. Dostupnost bilo gde i bilo kada

Jedna od prednosti oblaka je mogućnost pristupa aplikaciji i poslovnim podacima s bilo kojeg mesta i uređaja s internet vezom. To je posebno važno nakon katastrofe, kada preduzeća možda nemaju pristup svojim fizičkim lokacijama. Cloud sistem omogućava zaposlenima da i dalje upravljaju poslovnim procesima, komuniciraju s klijentima i dobavljačima te prate zalihe, bez obzira na njihovu trenutnu lokaciju.

3. Prilagodljivost i agilnost

Nakon katastrofe ključno je da se preduzeća brzo prilagode novim okolnostima. Cloud sistem pojednostavljuje prilagođavanje procesa i radnih tokova prema promenjenim potrebama i zahtevima. S prilagodljivošću preduzeća mogu efikasno reagovati na promene i brže obnoviti svoje poslovanje.

4. Poboljšana komunikacija i saradnja

U razdoblju oporavka nakon katastrofe ključno je da zaposleni, klijenti i partneri usklade i komuniciraju. ERP sistem u oblaku omogućava poboljšanu komunikaciju i saradnju putem zajedničkih platformi, gde se mogu deliti informacije, planirati aktivnosti i koordinirati proces obnove.

Nedavne prirodne katastrofe nanele su ozbiljnu štetu mnogim preduzećima, uključujući potpuno uništenje proizvodnih objekata i druge infrastrukture. U takvim izrazito zahtevnim situacijama razumljivo je da klasične poslovne prakse neće biti dovoljne za ponovni pokret poslovanja. U nastavku delimo s vama nekoliko saveta u obliku koraka kako što brže ponovo pokrenuti poslovanje preduzeća.

  1. Izrada plana obnove

Prvo treba izraditi temeljan plan obnove poslovanja. To uključuje određivanje hitnih prioriteta, poput osiguranja alternativnih proizvodnih kapaciteta, traženje zamenskih dobavljača, procenu stanja inventara i štete, kao i rešavanje finansijskih pitanja.

  1. Briga o komunikaciji

Obavestite svoje klijente, dobavljače i zaposlene o situaciji. Time ćete uspostaviti transparentnu komunikaciju i sačuvati poverenje. Prepoznavanje mogućnosti prilagođavanja i traženje alternativnih načina ispunjavanja narudžbina pomoći će održanju odnosa s klijentima.

  1. Izgradnja privremenog poslovnog okruženja 

Iako možda nemate svoj fizički prostor, možete koristiti privremena rešenja. To može uključivati najam prostora, saradnju s drugim preduzećima za deljenje prostora ili izvođenje određenih proizvodnih procesa u spoljnim postrojenjima.

  1. Digitalna transformacija u oblaku

Ako vaše preduzeće trenutno koristi lokalno instaliran ERP sistem, razmislite o prelasku u digitalno okruženje u oblaku. Čak i u slučaju katastrofe, vaši podaci su sigurni u oblaku, što je važno za brži oporavak preduzeća.

5. Saradnja s tehnološkim partnerima

Tehnološki partneri, uključujući ponuđače ERP sistema, mogu igrati ključnu ulogu u pomoći pri obnovi poslovanja. Pronađite stručnjake koji razumeju izazove s kojima se suočavate i koji vam mogu pružiti savete o prilagođavanju tehnoloških rešenja vašim potrebama.


Moć prirode je razorna, a prirodne nesreće mogu ostaviti ozbiljne posledice na poslovanje preduzeća. Ključno je da se preduzeća unapred ili na vreme pripreme za suočavanje s ovim izazovima. Korišćenje digitalnih rešenja i usluga u oblaku omogućava preduzećima bolju spremnost za nepredvidive događaje, brži oporavak i lakše održavanje kontinuiteta poslovanja.

O PANTHEON rešenjima za backup podataka možete saznati više na sledećem LINKU.

 

 

Ne propustite korisne novosti i savete

Ukoliko želite da primate novosti sa korisnim biznis sadržajima iz naše baze znanja, molimo vas da popunite obrazac.

X