Šta „misli globalno – deluj lokalno“ znači u izboru poslovnog softvera za preduzeće?
Koja je razlika u licenciranju „istovremenih“ i „imenovanih“ korisnika?
Koliko je teško doneti pravu odluku u izboru poslovnog softvera za svoje preduzeće zna svaki direktor koji se barem jedanput našao pred takvim izborom.
U srpskim kompanijama je poslednjih godina primećen porast prisutnosti globalnih programskih rešenja što ukazuje na povoljan rast svesti o neophodnosti implementacije ERP rešenja za dalji rast i razvoj poslovanja. Sa druge strane, podsticaj je srpskim proizvođačima poslovnih softvera da se aktivno uključe u tržišnu utakmicu savremenih okvira.
Kod izbora rešenja, nakon sagledavanja svih potreba i prolaženja koraka za uspešnu implementaciju jedna od najvećih nedoumica je šta izabrati: lokalno ili lokalizovano rešenje ?
„One size doesn’t fit all.“
Principi svakodnevne kupovine krajnjih potrošača se lako mogu prepoznati i primeniti i u ovako kompleksnim izborima. Pogledajmo nekoliko primera:
Kupovina džempera: Odgovara li ista veličina baš svima?!
Ako pri kupovini džempera ne odgovara svima ista veličina i model, zašto bi to bio slučaj sa poslovnim programom? Pokušati u isto okruženje, okvir i mogućnosti implementirati firmu sa 20 zaposlenih i korporaciju sa toliko ljudi samo u službi računovodstva i preko 400 zaposlenih zvuči kao da top modelu uporno oblačimo XXL džemper i očekujemo da izgleda kao „lutka sa naslovne strane“. Obrnuta situacija vizuelno izgleda neuporedivo gore, a ista slika bi nas sačekala sa implementacijom takvog „džempera“ u prosečnu srpsku firmu.
Izbor restorana za ručak: Da li biste jeli u etno restoranu domaće kuhinje u kojem je glavni kuvar Kinez?
Verovatno svako od nas pri pomisli na restoran domaće kuhinje ipak zamišlja prirodu neke sprske planine, ambijent restorana u drvetu, sarmu, pasulj prebranac, konobare u narodnoj nošnji i kuvara… koji nije Kinez! Za srpsku kuhinju nema boljeg kuvara od onog ko je sa ovog podneblja. Zato što najbolje poznaje domaće navike, staru recepturu, lokalne ukuse i začine. „Začin“ koji će i Vaš poslovni program učiniti potpuno kompletnim i prilagođenim Vašim potrebama je uvek lokalni – rezultat rada, iskustva i znanja onih koji već dugo rade sa lokalnim firmama, prate lokalne zakone i to implementiraju u funkcionalnost lokalnog programa.
Primera za poređenje iz svakodnevnih izbora potrošača je puno. Argumenti za uspešnije pokrivanje poslovnih procesa lokalnim a ne lokalizovanim rešenjem su brojni a ključ za većinu njih nalazi se u znanju i iskustvu prikupljenom u radu sa lokalnim tržištem. Svakako da globalni pogled na prilike u razvijenom svetu i iskustva koja dobijamo iz tehnološkog i privrednog razvoja savremenog okruženja koriste u mnogome u lokalnoj primeni istih. Uz sva nastojanja približavanja trendovima svetskog poretka, realnost u lokalnoj privredi ukazuje da je posebno važno proceniti trenutak kada se određena znanja sa globalnog nivoa mogu i kada ih treba sprovesti lokalno. Primena takvih znanja u pogrešnom trenutku se meri ogromnim gubljenjem resursa i krajnjim izostankom rezultata.
Koliko je razvijeni svet u nekim segmentima ipak daleko od realnosti u našoj privredi i odnosa potreba i mogućnosti domaćih kompanija pokazuju i poslednji u nizu izmena uslova korišćenja pojedinih globalnih ponuđača poslovnog softvera. Globalni ponuđači svojom veličinom i udelom na svetskom tržištu imaju mogućnost da nametnu promene koje mogu bitno da promene troškove korišćenja, i ostale uslove.
Tako danas imamo situaciju da se brojni korisnici sa srpskog tržišta susreću sa novim izazovima, prouzrokovanim izborom globalnog ponuđača za poslovni softver:
- Ponuđač sprovodi odluku da licence ne broji više kao istovremene pristupe programu, već svaki korisnik programa mora da ima licencu za korišćenje. Ako znamo da je prosečna kompanija/korisnik do sada za 20 korisnika koristila samo 10 istovremenih licenci ovo jasno ukazuje da će od sada morati dokupiti još 10 licenci. Praktično, uskoro će morati da u lokalizovan poslovni program investira kao da ga kupuje još jedanput.
- Ponuđač je odlučio da prestane sa mogućnošću ažuriranja on-premise licenci (onih koje su instalirane kod korisnika) čime ga praktično primorava na prelazak na Cloud rešenje koje će ubuduće jedino imati opciju ažuriranja na nove verzije. Indirektno ovo znači da će mu na godišnjem nivou biti potrebno gotovo 2 puta više izdvajanja za ažuriranje na nove verzije lokalizovanog programa nego što bi mu trebalo za prosečno ažuriranje lokalnog rešenja.
- U praksi, ovakve odluke globalnih ponuđa za prosečnu srpsku kompaniju znače da će ih korišćenje takvog programa ubuduće koštati 4-6 puta više nego što su navikli.
Šta takvim korisnicima preostaje?
Da izdvoje budžet u svojim finansijama za odluke globalnih ponuđača ili da u izboru poslovnog programa primene „ misli globalno – deluj lokalno “.
Globalno znanje :
- iz više od 10 zemalja
- sa preko 55.000 istovremenih korisnika u regionu
- više od 20 partnerskih firmi u Srbiji za implementaciju i obuku korisnika
- preko 100 sertifikovanih srpskih konsultanata za podršku i pomoć u radu
Primenjujemo lokalno:
- potpuno usklađeno sa srpskim zakonodavstvom
- prilgađeno potrebama korisnika
- razvijeno na regionu Balkana
- u duhu običajnih normi lokalne privrede
- sa mogućnošću izbora: hosting ili instalacija u kompaniji
- sa unapred poznatim troškovima.
Proverite OVDE zašto u više od 2.000 srpskih kompanija o njihovom poslu računa vodi PANTHEON?!
Datalab tim
Simboličnim potpisom želimo da obuhvatimo sve pojedince, zaposlene, saradnike, partnere i korisnike sa kojima svakodnevno učimo, stičemo i razmenjujemo iskustvo, znanje, probleme i rešenja. Bez svih zajedno svega ovoga ne bi bilo. Čitajte nas redovno i javite koje vas teme i informacije zanimaju! Jer danas više nego ikad važi: kad imaš informaciju, imaš moć. Ekipa Datalaba svoje znanje deli sa vama! Podelite dalje…