Računovodstvo, Preduzetnički kutak, Poslovna rešenja
Računovodstvo u oblaku kao sinonim za efikasno i moderno poslovanje
Cloud Computing je poslovni koncept koji nudi različit način pristupa ličnim podacima i aplikacijama, koji se više ne čuvaju na računaru već u „oblaku“ – što znači da možete pristupiti programima, zapisima, dokumentaciji i svemu što vam je potrebno u bilo koje vreme i sa različitih lokacija. Ovaj koncept štedi i vreme i novac.
Cloud computing se shvata kao arhitektura, platforma, operativni sistem i usluga, odnosno može se shvatiti kao skup svega navedenog.
ERP u oblaku – značaj za mala i srednja preduzeća
Većina privrednih subjekata u zemlji su mala ili srednja preduzeća koja ostvaruju najveći deo društvenog proizvoda.
Sektor malih i srednjih preduzeća suočava se sa brojnim izazovima u pogledu obezbeđivanja poslovne saradnje sa industrijskim gigantima ili prilikom izlaska na nova tržišta sa željom da povećaju broj kupaca. Za ove kompanije je najvažnije da unaprede nivo konkurentnosti kako bi, mogli da ponude svoje usluge i na inostranim tržištima. Da bi to uradili, potrebna im je moderna tehnologija. I upravo tu savremena cloud tehnologija može da im bude od velike pomoći.
ERP sistemi u oblaku mogu pomoći sektoru malih i srednjih preduzeća da unapredi planiranje, kontrolu i upravljanje poslovnim funkcijama, što će unaprediti njihov poslovni napredak i postati konkurentniji.
Računovodstvo u oblaku omogućava malim i srednjim preduzećima da zadovolje svoje IT potrebe po pristupačnoj ceni i utiču na promenu načina na koji koristimo i razmišljamo o tehnologijama.
A kakva je situacija sa računovodstvom i knjigovodstvom u oblaku?
Koje su prednosti računovodstva u oblaku u odnosu na standardni način?
Jedna od najvažnijih prednosti „cloud” modela u odnosu na tradicionalni (jednokratna kupovina softverske licence) je to što se usluga (licenca) ne plaća jednokratno, što znači da nema visokih početnih troškova.
U slučaju da se pojave neočekivani hardverski ili softverski problemi, samo njihovo rešavanje generalno zahteva manje vremena i novca nego ako posedujemo IT infrastrukturu.
Prednost zakupa poslovnog informacionog sistema u odnosu na kupovinu ovakvog sistema i prateće opreme je smanjenje investicionih troškova za opremu kao što su serveri, mrežna oprema, klima uređaji i sistemi za besprekidno napajanje, jer se u slučaju iznajmljivanja podaci se čuvaju u oblaku, a softveru se pristupa van lokacije korisnika. Ovo eliminiše zadatke vezane za instalaciju, konfiguraciju i održavanje sistemskog softvera, koji su osnova da sve uspešno funkcioniše. Neophodno je pojednostaviti implementaciju različitih platformi neophodnih za razvoj i primenu složenih softverskih rešenja, kao što su platforma za razvoj softvera, platforma za finalno testiranje ili platforma za primenu IT rešenja u praksi.
Plaćanje se vrši mesečno sa fiksnim iznosima, a kompanije koje koriste cloud servise ne moraju da se bave održavanjem softvera. Na taj način lakše upravljaju i planiraju troškove. Cloud servisima se pristupa preko veb pretraživača, tj. preko Interneta, što čini usluge u oblaku dostupnim sa bilo koje lokacije u bilo koje vreme.
PANTHEON Hosting
Visoki troškovi ulaganja u licence i implementacija softverskih rešenja često sprečavaju mala i srednja preduzeća da pristupe visokokvalitetnim, modernim i složenim programima. U cilju rešavanja ovog problema, Datalab u saradnji sa Telekomom Srbija nudi dostupna rešenja za sve kompanije kojima je potreban poslovni sistem pomoću kojeg mogu da izdaju narudžbine, izdaju fakture, nadgledaju skladišta, vode računovodstvo, upravljaju platama, planiraju proizvodnju itd. … odnosno upravljaju poslovnim procesima u kompaniji.
PANTHEON Hosting je naziv za sva PANTHEON hosting rešenja, koja omogućavaju malim i srednjim preduzećima da povežu poslovne procese i da ih u potpunosti kontrolišu. Servis podržava sve procese u kompaniji, od upravljanja robom, računovodstva i finansija, do HR-a, obračuna zarada i jednostavne proizvodnje, a ima i dodatne funkcionalnosti namenjene međunarodnom poslovanju, kao i poslovnu analitiku koja pomaže u funkcionisanju menadžmenta u kompaniji.
Kako PANTHEON Hosting pomaže poslovanju?
- Kontrola troškova: nema početnih troškova za kupovinu softverskih licenci, nema potrebe za ulaganjem u novu tehničku opremu.
- Paket koji ste odabrali plaćate jednostavnim dodavanjem ili otkazivanjem paketa. Nakon odabira paketa, plaćate fiksne mesečne iznose, bez nepredvidivih dodatnih troškova. U cenu je uključen rad sa PANTHEON programom, zakup prostora po vrsti licence, stalna nadogradnja programa u skladu sa najnovijim zakonskim izmenama i verzijama programa.
- Dostupnost: sa PANTHEON Hosting rešenjem, više niste „talac kancelarije“. Programu i svojim podacima možete pristupiti bilo kada i bilo gde, sve što vam je potrebno je internet konekcija i PANTHEON.
- Zakonska usklađenost: nema više brige o promenama u zakonodavstvu, pošto zakonske promene pratimo u hodu, one se implementiraju u programu, koji ih automatski ažurira.
- Pripremljeni dokumenti i izveštaji: unapred pripremljeni dokumenti i izveštaji dostupni su korisnicima za brži početak rada. Unapred pripremljeni obrasci vam omogućavaju da počnete sa radom odmah nakon što jednostavno unesete svoje podatke.
A kako PANTHEON Hosting pomaže knjigovođama?
Za knjigovođe i računovođe prednosti su brojne a nabrojaćemo samo neke od njih:
- Pojednostavljena saradnja sa klijentima i eliminisanje nepotrebne papirologije
- Omogućena automatizacija zadataka
- Pristupanje evidenciji klijenata u bilo kom trenutku uz pomoć Računovodstvene konzole
- Jednostavna razmena dokumenata sa klijentima
- Potpuni uvid u bazu klijenata i izveštaj o utrošenom vremenu za svakog od njih
Zaključak
Poslovna rešenja u oblaku omogućavaju kompanijama svih veličina da ponude rešenja koja su veoma pristupačna. Sa softverom kao uslugom u oblaku, mnogo je lakše ukloniti teret nepotrebne arhitekture, koja je ranije bila neophodna za upravljanje i vođenje posla, a često je rezultirala prevelikim radnim opterećenjem i ograničenim zastojima u radu. Na kraju, ukupan proces razvoja postaje mnogo jeftiniji. Za računovođe sve ove prednosti su još izraženije kroz olakšanu komunikaciju sa klijentima.