Poslovni saveti – kako najviše postići od svog zaposlenog?
Da li ste se pitali gde je granica između pametnog „guranja“ radnika da postigne ono što ste sigurni da njegov kapacitet može dostići i stvaranja pritiska na radnom mestu. Kao menadžer, svesni ste da morate imati srećne i motivisane radnike kako bi mogli da postignu najbolje rezultate. Menadžeri trebaju da izazivaju radnike u oblastima u kojima su najbolji, moraju im pomoći da pridobiju znanja i veštine koje im trebaju kako bi svoje predispozicije pretvarali u snage.
Nedavno istraživanje uglednog svetskog časopisa „Forbs“[1] pokazalo je da samo 38 % zaposlenih misli kako njihov menadžment iskreno brine o zadovoljstvu i dobrobiti zaposlenih.
Svetski sajtovi su prepuni istraživanja i saveta o tome zašto ljudi donose odluke o promeni radnog mesta, šta su izvori nezadovoljstva i zašto je teško doći do kvalitetnih radnika. Prema jednom od zanimljivijih istraživanja, polovina ispitanika je izjavila kako nikada ne dobije pohvalu svojih menadžera za dobro obavljen posao.
Entuzijazam i motivacija su od vitalnog značaja kod zaposlenih u nekoj kompaniji. Uverite se da su osobe koje zapošljavate dovoljno motivisane i da žele da razvijaju svoje veštine. Na početku poslovanja birajte radnike koji su dovoljno fleksibilni kako bi zadovoljili različite potrebe u ranim fazama poslovanja. Promena okoline može biti dinamična i doneti neočekivane probleme. Zaposleni moraju biti u stanju da razmišljaju izvan okvira kako bi pronašli rešenja. Potrebmo je da znaju da kritički razmišljaju, da brzo donose odluke, da budu odani, pouzdani i pošteni. Nakon što sastavite savršen tim, održavajte im motivaciju za rad jer je tu ključ vašeg uspeha.
Motivisanje tima zaposlenih je više umetnost nego nauka, ali evo nekoliko tehnika koje će povećati šanse za pronalaženje ispravnog načina:
- Fokusirajte se na širu sliku i svrhu
- Naglasite važnost procesa
- Prava osoba na pravom mestu
- Nagrađujte uspeh
- Za svakoga drugačiji pristup
Kako u kriznim vremenima motivisati zaposlene?
Menadžeri moraju prihvatiti činjenicu da je tržište prostor stalnih i neminovnih promena. Ukoliko ostavimo po strani spoljne i netržišne uzroke promena (političke, demografske, sociološke, itd), glavni proces promena događa se na tržištu i unutar samog preduzeća. Stoga, motivacija ljudi za krizna vremena počinje još dok su vremena dobra, a uslovi poslovanja povoljni.
550 milijardi
dolara se godišnje izgubi zbog neproduktivnosti radnika
[2]
U tom razdoblju odnosi menadžera sa ljudima moraju biti korektni, komunikacija pristojna i razumljiva, a procedure jasno definisane, jer kad kriza „zakuca na vrata“ menadžer koji nema „u džepu“ barem tri rešenja je već izgubio dragoceno vreme za kvalitetnu reakciju.
Konačno, moramo razumeti i samu suštinu krize. Ukoliko je kriza samo finansijska, onda je i rešiva, samo se potrudite da ne trošite više nego što imate. Međutim, kriza morala, nezainteresovanosti, neinventivnosti i loših međuljudskih odnosa teško je rešiva kriza. Ne postoji preduzeće, ma koliko veliko, koje može izbeći stečaj ako su uzroci krize nabrojani razlozi.
Motivisan radnik želi da da svoj doprinos i u područjima koja nisu obuhvaćena opisom njegovog radnog mesta. Koliko ljudi može da dati više od onog što trenutno daju? Puno, zato je potrebno dobro razmisliti o njihovim veštinama, talentima i iskustvima.
[1] Izvor: https://www.forbes.com/sites/joshbersin/2014/03/15/why-companies-fail-to-engage-todays-workforce-the-overwhelmed-employee/#56f7c9ca4726 ↩
[2] Izvor: https://www.entrepreneur.com/article/246036/#56f7c9ca4726 ↩