Novosti, Digitalizacija, Poslovna rešenja, Opšte teme
Digitalizacija prodaje u PANTHEON-u
Danas kompanije u dobroj meri prodaju svoje proizvode na mreži, posluju sa svojim kupcima i dobavljačima elektronskim putem i žele da komuniciraju sa njima brzo i efikasno. U nastavku, u intervjuu sa Žigom Ravšeljem, konsultantom i piscem uputstava za PANTHEON iz kompanije Datalab Tehnologije d.d., predstavljamo metode i mogućnosti u PANTHEON-u, kao odgovor na željeni poslovni model preduzeća.
COVID je izazvao mnogo promena. Kompanije prodaju svoje proizvode na mreži u dobroj meri. Žiga, da li bi nam pokazao kako da jednostavno povežemo PANTHEON bazu sa internet prodavnicom?
Prošle godine smo integrisali PANTHEON sa internet prodavnicom i podržali Shopamine platformu. Ove godine smo napravili korak napred u razvoju i napravili opšti API koji omogućava povezivanje PANTHEON-a sa drugim onlajn prodavnicama, kao što su Magento2, Shopify, Woocommerce.
Uz pomoć ovog šifrarnika uspeli smo da na jednom mestu definišemo strukture podataka za sve navedene onlajn prodavnice. U videu ispod predstavljamo vezu između PANTHEON-a i onlajn prodavnica.
Pokazali ste nam kako lako povezati PANTHEON bazu podataka sa internet prodavnicom. Gde su dostupmna online podešavanja i šta njima definišemo?
Osnovna podešavanja veze su dostupna u Administratorskoj konzoli i identična su za sve vrste onlajn prodavnica. Ovde treba da definišete korisničko ime i lozinku za povezivanje sa internet prodavnicom.
U onlajn prodavnicama je važan i takozvani SKU kod. Možete li nam reći nešto više o tome?
Internet prodavnice su zasnovane na SKU kodu, koji je obavezan jedinstveni kod proizvoda. Korisnici mogu sami da definišu SKU kod.
To rade u PANTHEON-u, u Administratorskoj konzoli. U video uputstvu u prilogu ispod, pokazujemo vam kako.
Uspešno smo sve postavili. Ali kako da proverimo uspešnost sinhronizacije između PANTHEON-a i online prodavnice
I ovde je razvojni tim napravio korak napred. Do sada je korisniku prikazan samo prozor za potvrdu da je preuzimanje završeno.
Dobijanje informacija o uspešnosti sinhronizacije bilo je malo teže.
U tu svrhu smo dodali novi obrazac koji prikazuje analitiku ili informacije o uspešnoj sinhronizaciji. Takođe pruža informacije o mogućim greškama.
U videu ispod vam na primeru predstavljamo formu za prikaz analitike i informacije o uspešnosti sinhronizacije.
Demonstrirani primer u videu se odnosi samo na tip prodavnice Business to Customer (B2C).
U slučaju tipa B2B onlajn prodavnice u kojoj se koriste ugovorni cenovnici, ugovorne cene se ne prenose sa PANTHEON-a na onlajn prodavnicu, već ih sama onlajn prodavnica čita sa PANTHEON-a u trenutku same porudžbine, pošto je cena može zavisiti od količine, satova, pakovanja…
U slučaju uspešne sinhronizacije, podaci se stoga lepo ispravljaju. Šta ako sinhronizacija nije uspešna? Kako da popravimo greške u ovom slučaju?
Ako sinhronizacija nije uspela, informacije se beleže na kartici Greške, gde možemo da ih rešimo i preduzmemo odgovarajuće mere.
U videu u prilogu ispod pokazujemo kako da otkrijete greške u sinhronizaciji između PANTHEON-a i onlajn prodavnica i kako da ih ispravite.
PANTHEON poslovni proces (Workflow) vodi računa o sinhronizaciji između PANTHEONa i online prodavnice. Sinhronizuje sve potrebne podatke iz PANTHEON-a sa internet prodavnicom i obrnuto – obično jednom dnevno.
Šta ako želimo da odmah sinhronizujemo promenu za samo jedan identitet na primer?
Pojedinačni podaci se takođe mogu sinhronizovati „per partes“, što znači da se podaci menjaju u PANTHEON-u automatski prenose u onlajn prodavnicu.
Ako promenimo cenu pojedinačnog ID-a, promena se automatski ažurira i u onlajn prodavnici.
U videu ispod, predstavljamo vam „per partes“ sinhronizaciju.
Koliko nas košta veza s online trgovinom?
Za konekciju nam je potreban API, koji korisnik dobija već za 30€ mesečno. Pokriva strukturu razmene podataka kao što su identiteti, subjekti, zalihe, cene, ugovorni cenovniki. Takođe pokriva porudžbine i kreiranje faktura.
Uslov za korišćenje veze je licenca konektora. Da biste naručili API, kontaktirajte Datalab prodaju na prodaja@datalab.rs ili pozovite 011 404 86 04.
Šta dalje?
U budućnosti je pred nama prilično izazovan zadatak, inače ćemo se fokusirati na povezivanje sa Amazonom i eBay-om.
Amazon je prilično specifičan kada je uu pitanju povezivanje, i shodno tome pred nama je zanimljiv posao.
Pređimo sada na temu uspešne komunikacije iz PANTHEON-a. Kako biste pozvali kupce sa potvrđenim važećim ponudama da kupuju po postojećim cenama?
Jednostavno. U PANTHEON-u nudimo jednostavno rešenje za SMS obaveštenja i e-mail obaveštenja. Sa ovim ćete moći efikasno i brzo da komunicirate sa svojim klijentima direktno iz PANTHEON-a.
U videu ispod pogledajte primer SMS i e-mail obaveštenja iz PANTHEON-a.
Mnoge organizacije se i dalje oslanjaju na ručno potpisivanje dokumenata, ali teend je definitivno – elektronski potpis. Da li je elektronsko potpisivanje dostupno u PANTHEONu?
U PANTHEON-u možemo da dodamo elektronski potpis na svaki primerak dokumenta. Time se izbegava dvostruki rad i dugotrajan proces štampanja izabranog dokumenta, ručnog potpisivanja, skeniranja i arhiviranja.
Za potpisivanje je dovoljna jedna kvačica na šifrarniku obrazaca za štampanje. U videu u prilogu ispod pokazujemo koliko je jednostavno.
Konačno, zaustavljamo se na e-računima. Slanje i prijem eRačuna je ustaljena praksa već dugi niz godina. Ali ovo poslednje je takođe imalo jedan nedostatak. Bilo je teško saznati koji su naši partneri uključeni u sistem eNalozi
U tu svrhu smo nadogradili funkcionalnost slanja i primana eRačuna nadgradili preko bizBox-ovog eImenik-a (dostupno samo u Sloveniji).
To omogućava pregled informacija o prijemu eRačuna preduzeća koja su uključena u Biz Boxovu mrežu.
U videu ispod vam predstavljamo delovanje funkcionalnosti.
Takođe smo izvršili grupnu proveru podataka postavljanjem parametra u administratorskoj konzoli na koliko dana treba da počne sinhronizacija.
Proces šalje poreske brojeve subjekata koji nisu označeni da posluju elektronskim putem iz šifrarnika u bizBok i u skladu sa tim ih menja.
Trenutno, bizBok još uvek ne podržava eImenik fizičkih primalaca eRačuna, ali možemo – za sada samo u Sloveniji – da im izdajemo eRačune. Putem bizBok-a, eRačun se šalje eBank fizičkog lica, jer je bizBok takođe deo BANKART sistema za eFakture.