Kako da automatizujete i upravljate novčanim tokovima u malom preduzeću

30 Nov 2021

Digitalno doba sa sobom donosi mnoga rešenja koja treba da nam olakšaju svakodnevni život, funkcionisanje i posao. Novčane tokove većina preduzetnika uglavnom prati putem izveštaja i izvoda iz banaka, o stanju na računima, plaćanjima i prilivima. Međutim, da li je to dovoljno, pravovremeno, i dovoljno dobro kako biste obavljali svoj posao kvalitetno?

Kada je gužva, sa jedne strane mušterije i klijenti, a sa druge strane dobavljači, poslovni partneri, knjigovodstvo i banka, onda je sasvim jasno da može doći do haosa zbog kretanja velikog broja informacija iz više izvora. Da biste sve to ispratili kako treba, potrebno je ili veliko pamćenje i koncentracija, ili dosta registratora koje ćete neretko morati da listate. Da li je sve to potrebno, ili postoji rešenje koje automatizuje pristup podacima, pitanje je koje muči mnoge firme i pojedince koji žele da svoje poslovanje digitalizuju u doba kada softveri preuzimaju dobar deo administrativnog posla.

Stabilno finansijsko stanje je cilj kome se uvek teži u poslovnom svetu. Da bi sve došlo do željenog stanja, potrebno je imati konstantan monitoring nad tokovima novca, potraživanjem, trenutnim akvizicijama i drugim. Nije baš praktično svaki put hvatati se za registratore, ručno beležiti i računati razlike, račune, zalihe. Iako je zanimljivo i kreativno non stop pisati po papirima, voditi beleške, zaista nije praktično, a predstavlja i veliko trošenje vremena, najvažnijeg resursa koji posedujemo. Zbog toga je neophodno uvesti softversko praćenje novčanih tokova i transakcija, kako biste u svakom trenutku bili upoznati sa stanjem finansija svoje firme.

Kako preduzetnici prate novčane tokove?

Dosadašnja praksa među većinom preduzetnika pokazuje da oni uglavnom prate novčane tokove putem izvoda iz banaka, i iz računovodstvenih programa koje koriste njihove knjigovođe. Ta dva načina jesu dobra, i nude kvalitetne informacije u smislu realnog finansijskog stanja, prometa dobara, dugovanja, ali se postavlja pitanje da li je to pravovremeno dobijanje informacija, kao i da li je dovoljno optimizovan proces u smislu potrošnje vremena na različite analize. Nećete valjda svaki put kada vam nešto treba da zovete knjigovođu kako bi vam dao potrebne informacije, sigurno da postoji lakši način od toga. Za obe strane, naravno.

Nekada nije dovoljno voditi evidenciju o novcu putem ceduljica, pamteći ili beleženjem u svojim mobilnim telefonima. Nekada je potrebno u trenutku dobiti podatke kako biste doneli pravu poslovnu odluku. Poslednjih par godina donose sa sobom brzu tranziciju iz tradicionalnog u digitalno poslovanje. To se već ogleda u praksi, jer mnoge kompanije počinju da šalju samo elektronske fakture i račune, dok su neke od najvećih firmi na našem tržištu već uveliko donele svoje kataloge samo u e-obliku, pa je i sistem poručivanja robe digitalizovan. Potrebno je prilagoditi se modernim tekovinama poslovanja, jer samo na taj način opstaje vaš biznis, prilagođavajući se okruženju.

Da li postoji mogućnost da se finansije vode preciznije i efikasnije?

Sasvim sigurno, postoji bolji način da se upravlja finansijama u okviru poslovanja u firmi. Bilo da je u pitanju preduzeće ili preduzetnik kao takav, moguće je uz pomoć upotrebe različitih servisa i softverskih rešenja poboljšati praćenje finansija i optimizovati vreme kada se informacije dobijaju – gotovo trenutno, jer servisi mogu da analiziraju sve podatke i informacije koje imaju u svojoj bazi, kako bi vam bili na dohvat ruke u svega par klikova.

Pantheon Web Light je online program kome se pristupa putem web-a, sa bilo kog uređaja, u bilo koje vreme. Jednostavan je za korišćenje, intuitivan, a za vas će raditi mnogo administrativnih stvari koje su do sada bile vremenski opterećujuće. U svakom trenutku možete znati vaše finansijsko stanje, zalihe, spisak klijenata, dugovanja, potraživanja, i ne morate brinuti o bezbednosti svih tih podataka. Podaci se skladište bezbedno na decentralizovanom serveru, o kom ne morate da brinete, a pristup svom poslovanju imate odakle god želite da pristupite.

Ako ste od onih koji imaju praksu da sve imaju dokumentovano u papirima, ovaj program vam nudi mogućnost optičkog čitanja dokumenata uz pomoć usluge eKnjiženje. Svega par sekundi je potrebno softveru da obradi uneti dokument i predstavi vam ga u elektronskom obliku.

Bolje upravljanje finansijama = bolji rast preduzetničke firme

Ako ste se zadesili u situaciji koja od vas iziskuje više sati pretrage za određenim poslovnim podacima, kako biste ih poslali partnerima ili poreskim inspektorima, onda znate koliko se pristup dokumentaciji može olakšati i pomoći vam da u svakom trenutku imate pristup svemu, na svega par klikova. Pantheon Web Light nije tu samo da vam skrati proces pretrage, već i da omogući jasan pregled finansija i tokova novca, dugovanja, prometa, izdatih računa i stanja zaliha. I sve to može biti automatizovano.

Ako na stanju imate 1,000 jedinica nekog proizvoda, i prodate klijentu 50, kroz Pantheon Web Light će se stanje zaliha automatski smanjiti za 50 jedinica tog proizvoda. Nema potrebe da neko od vaših kolega ili vi unosite to manuelno u sistem. Stanje zaliha vodiće se automatski, jer ovaj sistem poseduje pametno prepoznavanje računa i njegovih stavki, i u skladu sa tim može da vodi precizno stanje proizvoda na zalihama. Samim tim što je proces u najvećoj meri automatizovan, nema brige da će doći do neželjenih grešaka prilikom unosa informacija. Time što u svakom trenutku imate uvid u zalihe robe, znaćete kome i koliko čega možete da prodate, bez da pogrešite u procenama. Sasvim sigurno, štedećete vreme, a u očima klijenata bićete ozbiljniji i poslovniji, jer im pružate kvalitetne informacije i brze usluge, štedeći i njima i vama vreme.

Automatizovan rad između preduzetnika i knjigovodstva

Neretko i knjigovođama i preduzetnicima može biti mukotrpan proces dolaska do potrebnih informacija i dokumenata. Pantheon Web Light je program koji je napravljen upravo da reši ovaj problem, i to na najprostiji mogući način, dvosmernim pristupom centralizovanoj bazi podataka, gde imaju pristup i preduzetnik i njegov knjigovođa.

Sve što je potrebno, jeste da sa jedne strane preduzetnik unese dokumentaciju, račune i drugu papirologiju u sistem, a sa druge strane knjigovođa u par klikova proknjiži sve. I to je jednostavno to. Bez komplikacija, dolazaka kod knjigovođe, nošenja papira, duplog unošenja informacija u softver i slično. Sve se radi elektronski, bez bilo kakve potrebe za tradicionalnim metodama koje su do sada postojale.

Pantheon Web Light je kreiran prema stvarnim potrebama malih preduzeća i preduzetnika. Samo onim potrebama koje nastaju u realnim poslovnim okolnostima, svakog radnog dana. Zbog toga je ovaj program efikasan, jer nudi odgovore i rešenja na svakodnevne probleme i nedoumice koje imate u vezi vašeg poslovanja. Gotovo trenutno daće vam odgovore u vezi finansija i protoka novca, i pomoći vam da bolje planirate svoje aktivnosti i odredite poslovne ciljeve.

Ne propustite korisne novosti i savete

Ukoliko želite da primate novosti sa korisnim biznis sadržajima iz naše baze znanja, molimo vas da popunite obrazac.

X