Digitalizacija, Poslovna rešenja
Automatizacija, digitalizacija i drugi trendovi koji menjaju veleprodajnu industriju
Veleprodajni dobavljači su godinama glavni izvor zaliha za maloprodajne trgovce. No, budući da ovi drugi u poslednje vreme sve češće pronalaze druge načine za popunjavanje svojih zaliha, uloga veleprodajnih distributera sve se brže smanjuje. Posebno u posljednjoj deceniji, tehnološki napredak, online trgovine i promenjiva očekivanja kupaca preoblikovali su celokupnu veleprodajnu industriju za distributere. Zbog toga su distributeri u savremenom dobu prisiljeni da menjaju svoje poslovne modele – i to brzo. U ovom članku predstavljamo nekoliko trendova koji menjaju veleprodajnu industriju: od borbe s jakom konkurencijom, kao što su divovi online trgovina, do prihvatanja tehnoloških inovacija i digitalizacije poslovanja.
1. Digitalizacija
Današnji veleprodajni lanci moraju biti otporni, a to se najlakše postiže digitalizacijom. Zahvaljujući automatizaciji i većoj efikasnosti procesa, digitalizovani veleprodajni lanac postaje prilagodljiviji i otporniji na makroekonomske potrese, kakvima smo svedočili poslednjih nekoliko godina. Promene koje je donela digitalizacija posebno su vidljive na nivou online trgovina i automatizacije naručivanja.
1.1. Online trgovina
Digitalni trgovinski giganti, poput Amazona i Alibabe, snažno su uticali na tradicionalnu prodajnu industriju nudeći online pristup raznim proizvodima, koji su cenovno pristupačni za sve i mogu ih dostaviti brže od većine konkurenata. Ova pretnja posebno je ozbiljna kada je reč ko komercijalizovanim proizvodima, poput materijala za štampače i papira. Kao i sva druga, maloprodajna preduzeća traže najbrži, najlakši i najpovoljniji način za nabavku proizvoda koji su im potrebni za poslovanje. U tome su digitalni trgovinski giganti u mnogim aspektima nadmašili tradicionalne veleprodavce.
Savet za premeštanje prodaje na web Čini se da veleprodajna industrija gotovo ne može izbeći online prodaju. Svakako moramo biti oprezni u pogledu toga kako želimo predstaviti svoj brand na internetu. Online trgovina je toliko uspešna koliko dobro poznajemo svoje kupce. Moramo znati gde žele biti i kako ih na najlakši način dovesti do tamo. Iako se možda čini da online trgovina sve više zamenjuje klasičnu prodaju, važno je ne usmeriti svu svoju energiju u nju, jer će budućnost prodaje vrlo verovatno biti hibridna. Nijedan kupac i nijedan potrošač ne kupuje isključivo digitalno. Verujemo da digitalna veleprodajna platforma mora pružiti rešenja za lični i virtualni prodajni proces s globalnim kupcima. Stoga, digitalizacija prodaje u obliku online trgovine više je o pružanju dodatnih opcija kupcima, a ne o jedinom rešenju za prodaju.
1.2. Automatizacija naručivanja
PANTHEON Granula B2B naručivanje Online naručivanje omogućava dobavljačima da njihovi partneri sami kreiraju narudžbine u veleprodajnom poslovnom procesu. B2B naručivanje omogućava kreiranje narudžbina na osnovu ugovornih odnosa, prikaz stanja zaliha, otvorenih stavki i rokova isporuke, rezervaciju robe i slanje na više lokacija. Obaveštavanje o statusu narudžbina odvija se prema unapred definisanim poslovnim procesima. Funkcija nije vezana za zaposlene unutar preduzeća, već za spoljne partnere. Rešenje je korisno za veleprodajnu prodaju i za direktne narudžbine svojih poslovnih partnera. Dodeljivanjem odgovarajućih ovlašćenja, preduzeće može svakom partneru omogućiti pristup narudžbinama i njihovom pregledu.
2. Razvoj zahteva kupaca
Veleprodajni giganti, poput Amazona, značajno su promenili očekivanja kompanija i potrošača u vezi sa korisničkim uslugama u gotovo svim industrijama. Kupci danas očekuju da će njihovi veleprodajni distributeri postići veće brzine, na primer da će proizvodi biti poslati u roku od nekoliko sati. Kompanije očekuju da će njihovi distributeri pružiti isto iskustvo usluga kakvo kupci imaju u njihovoj (online) prodavnici. Da bi ostali konkurentni, današnji veletrgovci preispituju stare modele koji se oslanjaju na regionalne zastupnike i sajmove te uvode svestranija, tehnološki naprednija iskustva kupovine. Istovremeno, nastoje proširiti svoje poslovanje globalno, skraćujući dobavne procese i postizajući veću brzinu isporuke proizvoda. Kod rastućih zahteva kupaca, takođe je korisno razmisliti o tome da li trenutni poslovni modeli zahtevaju manje izmene ili prilagođavanja.
3. Održiva budućnost
4. Napuštanje veleprodaje kao posrednika
Kako digitalizacija nastavlja da povezuje sve više ljudi i sistema, proizvođačima i maloprodajnim trgovcima pruža se prilika da preskoče tradicionalne veleprodajne dobavljače. Nabavka robe direktno od proizvođača ili maloprodajnih trgovaca mogla bi značajno smanjiti ulogu veletrgovaca. Takođe, primećuje se rast broja online trgovinskih platformi koje koristi sve više proizvođača, što znači da bi u budućnosti proizvođači i trgovci takvim načinom nabavke mogli gotovo u potpunosti zaobići veletrgovce.