5 načina na koje ERP pomaze menadžerima u donošenju odluka

29 Jul 2024

Sistemi za planiranje resursa preduzeća (ERP) postali su neophodan alati za savremene kompanije. Integracija različitih funkcija u jedan kompletan sistem omogućava potpuni uvid u poslovanje, pojednostavljivanje procesa i informacija širom organizacije. U ovom tekstu ćemo se baviti ključnim načinima na koje ERP sistemi pomažu menadžerima u procesu donošenja odluka.

1.     Pregled novčanih tokova

ERP sistemi poput popularnog Datalab Pantheon rešenja pružaju menadžerima sveobuhvatan pregled novčanih tokova kompanije. Ovde pre svega mislimo na podatke u realnom vremenu o potraživanjima, obavezama i ukupnom finansijskom stanju poslovanja. Sa tačnim i ažurnim informacijama, menadžeri mogu donositi informisane odluke o investicijama, merama smanjenja troškova i alokaciji resursa. Ova vidljivost osigurava da kompanija održava pozitivan novčani tok, sprečavajući finansijske zastoje i omogućavajući strateško planiranje.

Pravi primer može biti korišćenje ERP-a za praćenje novčanih tokova i pravovremenu identifikaciju trendova, kao što su sezonski rast ili pad prihoda. Ove informacije omogućavaju prilagođavanje budžeta i finansijskog planiranje kako bi se osigurala stabilnost tokom cele godine.

2.     Da li poznajete svoje kupce?

Razumevanje ponašanja i želja kupaca je ključno za donošenje efikasnih odluka u prodaji, ali i marketingu. ERP sistemi pružaju detaljan uvid u aktivnosti kupaca, uključujući istoriju kupovine, preferencije i povratne informacije. Ove informacije omogućavaju menadžerima da prilagode svoje strategije kako bi bolje zadovoljili potrebe kupaca i poboljšali njihovo zadovoljstvo.

Ako na primer imate maloprodaju, ERP vam može omogućiti analizu podataka o kupcima, kako biste identifikovali najpopularnije proizvode i najčešće vreme kupovine. Ove informacije pomažu u planiranju promocija i efikasnijem upravljanju zalihama.

3.     Informacije o dobavljačima

Svaki iskusan menadžer će vam reći da su odnosi sa dobavljačima od vitalnog značaja za održavanje kvalitetnog lanca snabdevanja. Pantheon ERP nudi detaljne informacije o dobavljačima, uključujući metrike za merenje performansi, vreme isporuke i cene. Sa druge strane menadžeri mogu koristiti ove podatke za pregovaranje boljih uslova, osiguranje pravovremenih isporuka i održavanje optimalnih nivoa zaliha.

Tako na primer jedna građevinska kompanija, čiji poslovi zavise od dobavljača, može direktno pratiti performanse dobavljača i identifikovati one koji stalno kasne sa isporukama. Na taj način oni će imati uvid i moći da traže pouzdanije dobavljače ili ponovo pregovaraju o uslovima kako bi osigurali da se projektni rokovi ispoštuju.

4.     Kako rade vaši prodavci

Za kompanije koje posluju sa mrežom prodavaca ili distributera, jasno sagledavanje njihovih performansi je ključ uspešnog poslovanja. ERP sistemi pružaju menadžerima podatke o prodajnim rezultatima, performansama teritorija i prodajnim trendovima. Ove informacije pomažu u postavljanju realnih prodajnih ciljeva, identifikaciji najuspešnijih prodavaca i rešavanju problema sa slabim performansama.

Ukoliko vaše preduzeće posluje u više država ili regiona Pantheon ERP kompanije Datalab vam omogućava da pratite prodajne performanse prema različitim regionima/državama. Na taj način možete bolje alocirati podršku tamo gde je potrebna i primeniti uspešne strategije u manje uspešnim oblastima.

5.     Upravljanje zalihama u magacinu

Efikasno upravljanje zalihama je jedan od ključnih parametara koji direktno utiču na smanjenje troškova i brže zadovoljavanje zahteva kupaca. ERP sistemi pomažu menadžerima da u svakom trenutku na bilo kojem uređaju sa web browserom imaju uvid u nivoe zaliha i logistiku lanca snabdevanja. Sa ovim sveobuhvatnim pregledom, menadžeri mogu donositi odluke koje optimizuju lanac snabdevanja i održavaju zalihe, osiguravajući na taj način pravovremenu dostupnost proizvoda.

Ovo je ključan faktor kod proizvodnih preduzeća koja moraju da imaju zalihe komponenata kako bi one bile dostupne za proizvodnju. Sa druge strane, upravljanje zalihama znači i sprečavanje gomilanja zaliha, koje često mogu biti veliki finansijski izdatak, kako zbog cene, tako i zbog troškova skladištenja.

Zašto ERP?

ERP sistemi omogućavaju menadžerima da u svakom trenutku raspolažu sa ključnim informacijama potrebnim za donošenje informisanih odluka u različitim aspektima poslovanja. Sa jasnim uvidom u tokove novca, rad sa kupcima, dobavljačima, prodavcima i stanjem zaliha ERP rešenja kao Pantheon omogućavaju menadžerima da povećaju efikasnost, smanje troškove i unaprede ukupne poslovne performanse.

Ne propustite korisne novosti i savete

Ukoliko želite da primate novosti sa korisnim biznis sadržajima iz naše baze znanja, molimo vas da popunite obrazac.

X